Deklaracja dostępności
Starostwo Powiatowe w Obornikach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony bip.powiatobornicki.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Niektóre dokumenty opublikowane na stronie nie są dostępne cyfrowo. Dotyczy to np. petycji, zapytania i interpelacje radnych, ogłoszenia, obwieszczenia. Dokumenty te nie są obsługiwane przez czytniki ekranu. Poprawa dostępności do wskazanych dokumentów jest realizowana na bieżąco. W celu zapewnienia dostępu alternatywnego tych dokumentów możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas.
Niektóre nagrania sesji Rady Powiatu nie posiadają napisów. Dotyczy to nagrań przed sesją nr XXXVII. W celu zapewnienia dostępu alternatywnego tych nagrań możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas.
Nadmierne koszty
Treści nieobjęte przepisami
Niektóre dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne.Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Dokumenty, które nie zostały przez podmiot wytworzone, sfinansowane, nabyte nie są dostępne. Dotyczy to dokumentów opublikowanych na stronie, ale wytworzonych przez podmioty zewnętrzne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Data i podstawa przygotowania deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (ze strony gov.pl) oraz program WAVE.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.
Informacja o braku dostępności (WORD, 40KB)
Wniosek o zapewnienie dostępności (WORD, 35KB)
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Lista kontrolna do badania dostępności strony internetowej (ze strony gov.pl)
Skróty klawiszowe
SHIFT + ALT + H - Strona główna
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + 0-9 - Menu(dotyczy BIP)
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej
możesz zgłosić do Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej możesz zgłosić do informatyka — e-mail informatyk@powiatobornicki.pl lub telefonicznie +61 29 73 100.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób. —
mejlowo sekretariat@powiatobornicki.pl lub
telefonicznie .
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W celu ułatwienia złożenia żądania zapewnienia dostępności udostępniamy Wniosek o zapewnienie dostępności, na podstawie którego możesz zgłosić potrzebę zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Wniosek należy wysłać na adres mail: koordynator@dostepnosci.pl. Istnieje również możliwość poinformowania nas o braku zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Możesz w tej sprawie złożyć Informację o braku dostępności. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Informację należy wysłać na adres mail: koordynator@dostepnosci.pl. Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej lub architektonicznej czy informacyjno-komunikacyjnej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę. Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności. Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa podmiotu: Starosta Powiatu w Obornikach, Adres: ul. 11 Listopada 2A, 64-600 Oborniki, mail: powiat@powiatobornicki.pl .
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Link do aplikacji mobilnej:
Link do deklaracji dostępnosci tej aplikacji:
Dostępność architektoniczna
Adres siedziby – Starostwo Powiatowe w Obornikach, ul. 11 Listopada 2A, 64-600 Oborniki. Parking: przed budynkiem znajdują się ogólnodostępne miejsca parkingowe, na których wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku: wejście główne do budynku nie posiada barier architektonicznych (jest z pozycji „0”). Dostępność komunikacyjna budynku: dostęp do wszystkich pomieszczeń został zapewniony. W budynku dostępna jest winda. Korytarze zapewniają dostępność dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Na parterze znajduje się Punkt Podawczy (Biuro Obsługi Urzędu), gdzie można załatwić wszelkie sprawy urzędowe. W Biurze dostępny jest pracownik urzędu, który udziela wszelkiej pomocy interesantom. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami: na parterze budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną możesz skontaktować się z koordynatorem ds. dostępności pod adresem mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Podmiot nie posiada informacji w języku Braille’a. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W podmiocie nie można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego online.