Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Urszula Bak
Zadaniem Rzecznika jest ochrona praw konsumentów.
Zadanie to realizuje głównie poprzez :
- bezpłatne udzielanie konsumentom porad prawnych,
- prowadzenie mediacji pomiędzy przedsiębiorcami a konsumentami,
- wskazywanie rzeczoznawców właściwych dla oceny wady rzeczy,
- pomoc w redagowaniu pism procesowych,
- kierowanie spraw do instytucji państwowych (np.Państwowej Inspekcji Handlowej) lub organizacji pozarządowych,
- udzielanie porad z zakresu umowy najmu lokali mieszkalnych, umów kredytu, poręczeń, rachunków bankowych,
- informowanie o kosztach ewentualnego procesu, postępowania przed sądem oraz zasad wypełniania formularzy pozwów i wniosków w postępowaniu uproszczonym.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje w godzinach urzędowania Starostwa tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 9 00 - 13 00 ( pokój Nr 1 (wejście przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie) telefon 61 2973128).
Ponadto zawsze w godzinach urzędowania Starostwa, można złożyć skargę na działalność konkretnego przedsiębiorcy naruszającego prawa konsumenta, wypełniając szczegółowy formularz.
Odpowiedź, w zależności od charakteru i okoliczności sprawy, konsument otrzyma drogą pisemną. Rzecznik udzieli porady lub skieruje pismo o charakterze mediacyjnym do przedsiębiorcy albo wystąpi z wezwaniem do spełnienia należnego konsumentowi świadczenia.
Konsument może również zaopatrzyć się w broszurkę Federacji Konsumentów zawierającą podstawowe informacje z zakresu roszczeń przysługujących kupującemu z tytułu rękojmi i gwarancji.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Admin BIP Data wytworzenia:
28 cze 2016
Osoba dodająca informacje
Admin Admin Data publikacji:
28 cze 2016, godz. 07:51
Osoba aktualizująca informacje
Paweł Arciszewski (Powiat Obornicki) Data aktualizacji:
07 lip 2023, godz. 12:36